BUMI ANBIYA'


.

alhamdulilah...dengan rezeki Tuhan, aku dapat menjejakkan kaki aku ke sana. ?Bertemankan mak cik aku hampir 2 minggu lebih kami di Mesir. Sesampai jek kat airport cousin aku tunggu untuk mengutip kami...heee...sebenarnya aku nih jenis pantang nampak peluang. Kebetulan cousin aku belaja kat sane then die abis dah...jadi ape lagi jenuh membodek mak ayah nak ikut mak cik ambil cousinku sambil berpeleseran di sana.ngee..=P...Alhamdulilah memang rezeki ke sana...time kasih mak dan ayahku...=). Kebetulan pula semasa kami ke sana hampir ujung Disember dan bersiap sedia dengan musim sejuk di Mesir.







sinilah tempat kami membeli dan membelah...sempoi kan pokcik-pokcik nih semue..heee..=P






itulah sungai Nil




next journey di sekitar Kaherah...~












kubu Salehhuddin al-Ayubi










sejarah Mesir juga terkenal dengan wanita yang tercantik Cleopatra




di mana lagi kalo bukan di Piramid Gaza nih...ngeee..~






kubu salehuddin di tengah laut...tapi tak la tengah sangat pun...heee..=P




ISRAEL...




last journey...jom mendaki di Bukit Sinai plak























Alhamdulilah... segala nikmat yang telah ENGKAU beri pada kami ya ALLAH kerna benarkan kami menjejakkan kaki ke bumi anbiya'. Meskipun post nih sebenarnya dah lame untuk diwat. Baru sekarang diberi kerajinan untuk menulis...ngeee..=P

Your Reply